Harley-Davidson har lanserat sin 2021 Sportster S. Det mest fascinerande med den nya Sportstern är att den har väldigt lite gemensamt med de tidigare modellerna som tillverkats de senaste 64 åren. Det visar att Harley-Davidsson, på gott och ont, inte är rädda för förändringar. Den största skillnaden mellan den nya Sportster S och tidigare versioner är den nya motorn. Den har även fått extra hästkrafter jämfört med tidigare.
Den nya förbättrade Sportster S
Den nya versionen bygger på företagets helt nya vätskekylda Revolution Max 1250cm3 motor. Motorcykeln använder sig även av Revolution Max 1250T V-twinmotorn som först sågs hos Pan America tidigare i år. Sportster S modellen har även modifierats en aning för att leverera 121 hästkrafter. Det finns 3 körlägen Sport, Road och Rain, men du kan även anpassa dina egna personliga körlägen.
Designen och utseendet på Sportster S
Otroligt nog har R&D och stylingavdelningen en fortsatt god relation med varandra efter att de lanserade Sportster S. Denna komplexa modellen måste ha krävt mer kompromisser och ett bättre samarbete än någon av deras senaste modeller, vilket även inkluderar Pan America. Den är snygg och det känns som en sportbil med de tre körlägena. Harley har alltid haft högra sidan på motorcyklarna som ”visningsidan” och Sportster S är inget undantag.
Sportstern är död
Harley har rätt när de säger att det aldrig har funnits en Sportster som Sportser S. Den är så omarbetat och innovativ att både utseendet och prestandan att den tilltalar många. Men antingen så hatar man den eller så älskar man den vid första ögonkastet. Oavsett hur man känner om Sportster S så är en sak säker, du kommer inte att förväxla den med någon tidigare version av motorcykeln. Det är som om Harley har sparat åratal av innovationer och lagd dem alla på en modell. Så håll till godo och njut till fulla av Harleys nya Sportster S.